Oj, ström på till hästhagen!

Igår var jag till stallet efter jobbet. Jag och Annica träffades där kl 17:00. Mockade och fikade lite. Blev en hel del hästprat, Annica har några nya objekt som hon skulle kunna tänka sej att åka å titta på. Får väl se om vi gör oss en tur till helgen redan… Jag följer gärna med, såna tripper tycker jag är roligt. Dessutom är jag ensam hemma hela helgen så det skulle passa bra. Daniel ska iväg till Kristinehamn på hemvärnsövning. Åker på fredag eftermiddag och kommer inte hem förrän på söndag kväll.

Igår var strömmen på till hästhagen. Fråga Elvis, han vet! Fick sej en liten kyss så han vrålade rakt ut. Skrek nog mest av att han skvatt till kan jag tänka mej. Strömmen är inte så stark så det gjorde honom inget egentligen. Men han blev paff, det kan du fethajja! Jag har väntat länge på nu att han ska få sej en tryckare av stängslet. Springer ju in i Freyrs hage hela tiden. Hoppas han lärde sej nåt och håller sej på utsidan i fortsättningen.

På fredag händer något kul. Då ska jag med mina arbetskamrater till Ekshärad och kolla på älgar och alpackor. Ja, du läste rätt. Finns en liten farm där som har dessa exotiska djur i inhägnad. Måste se till så att batteriet till kameran är laddat! För er som är nyfikna, gå in och kolla på: Värmlands älgar & alpackor. Innan vi åker till farmen ska vi till det nyöppnade Wermlandia (även det i Ekshärad) och käka lunch. Har ingen aning om vad det blir men jag hoppas det är gott.

Nu ska jag laga lite käk. Chili con carne och ris får det bli ikväll och i matlådan för morgondagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador