Vaccinerad mot svininfluensa

Då var det äntligen gjort. Dessvärre ska man ju ha två sprutor innan man har ett fullgott skydd, så om tre veckor väntar ytterligare en spruta. Själva sticket var ingenting, å det trodde jag inte heller. Men jag har haft lite svårt att sova inatt. Kunde inte riktigt ligga som jag hade tänkt, gör ju ont i armen så fort jag rör mej. Enligt säkra källor ska stelheten och ömheten hålla i sej ett par dagar. Men jag tycker redan det känns bättre nu på morgonen.

Daniel har köpt ny bil. Spottkoppen ska säljas är det tänkt, snyft. Nu åker Daniel runt i en vit Volvo 945. Han köpte bilen av hans mamma Anne och hennes man Timo. Hoppas han blir nöjd med köpet. Blir ju bättre för nu kan Elvis åka med i bilen. I Spottkoppen fanns det ju inget baksäte och Elvis som är skitig om tassarna större delen av tiden, vill man ju inte ha i framsätet. Dessutom blir det bra när Hannelore kommer. Är jag ute på turné med Elvis (och åker i XC70:n) och Daniel passar bäbben, kan ju han och Hannelore ut å åka. I Spottkoppen hade ju inte det gått direkt…

Vill passa på att sända en tanke till Annica och hennes äldsta dotter Therese. Therese var med om en bilolycka natt till måndag. Hon hade verkligen änglavakt och klarade sej utan allvarligare skador. Värre var det med bilen, den blev totalskrot. Kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador