Fint på mormors och morfars grav

Mamma kom å hämtade mej redan klockan 09:00. Nja, inte riktigt, hon kom ca 10 minuter sent. Åkte direkt till Konsum där vi köpte ljung och gravljus. Sen bar det av mot Ekshärad. Stannade till en stund efter ca halva vägen för att ta lite grankvistar. Det blev fint på gravarna, ja vi har två gravar i Ekshärad av göra i ordning. Mormor och morfar ligger i samma grav förstås. Sen har vi mammas farfars grav, ja vad han blir till mej vet jag inte. Han har ingen sten men väl en liten rabatt som naturligtvis ska göras fin. Efter kyrkogården åkte vi till Granngården. Där köpte vi lite smått och gott, bla solrosfrö till fåglarna, leksak till Elvis och kattmat till Kotten. Efter det åkte vi till ICA Indianen. I Ekshärad har de faktiskt en jättefin butik med brett sortiment. Mamma och jag brukar handla där när vi är i Ekshärad för att vi gillar affären så skarpt. När vi handlat klart passade vi på att fika där också. De har bakelser och kakor från Lindströms bröd i Torsby där och det är ju så gott. Idag tog  vi varsin glassbakelse. Mums!

Eftersom Daniel är på hemvärnövning hela helgen så fick jag åka och besikta hans hv-bössa idag. Han missade det förra tillfället så vapnet var tvunget att besiktigas nu. Så det var bara för mej att träda in. Inga problem! Tyvärr gick vapnet inte igenom, det var gravrost i pipan. Nu ska den kasseras och Daniel kommer att få en ny bössa.

När jag var klar med besiktningen av bössan åkte jag hem och fick lite mat i magen. Sen bytte jag om, på med overallen, och iväg till stallet. Johan (Daniels bror) och hans snart 2-åriga dotter Leijah kom bort till stallet för att hälsa på Freyr. Leijah är stormförtjust i hästar och hon sken upp som en sol när hon fick syn på Freyr. Efter att ha borstat kusen lite så fick Leijah rida lite. Gick hur fint som helst. Freyr gillar små barn och han tog det jätteförsiktigt. Kul att se hur djur reagerar på barn, de måste ju onekligen känna att det är små ofarliga varelser. När Johan och Leijah skulle åka hem blev hon lite kinkig. Tror inte att lilltjejen hade velat åka från den snälla hästen. Men det är bara att hon kommer å hälsar på fler gånger.

Ikväll har jag inga större planer. Ska vara hemma då jag flackat runt hela långa dagen känns det som. Blir väl att laga lite kvällsmat och sedan glo på dumburken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador