En vanlig dag

På eftermiddagen igår var det lugnt på “jobbet” så jag bestämde mej för att ta med Elvis dit. Å, gissa om han tyckte det var lajbans. Pia har ju sin flat-tik Puck med sej till jobbet varje dag så de där två vildarna höll igång hela eftermiddan. Elvis följer nog mer än gärna med till Uvån igen!

Igår gjorde jag inte så mycket intressant. Ja förutom att vara på brukshundklubben med Elvis då förstås. Men jag har skrivit så mycket om min och Elvis träning nu ett par dagar så jag vet inte om jag vill tjata med det en dag till. Kan dock säga att han skötte sej bra på träningen igår. Höll på med linförighet, inkallning och hopp. Hoppet klarar han galant nu. Sätter honom framför hindret, jag går över till andra sidan och sedan kommenderar jag vovven att hoppa. Graciöst hoppar han över i ett nafs och kommer och sätter sej fot vid min sida! Galant, det är mammas lilla duktiga tollare det.

När jag kom hem från träningen så var det bara att laga lite mat (till matlådan) och sedan krypa ner i sängen.

Idag ska jag till stallet efter jobbet. Min tur att ta in hästarna ikväll. Ska passa på att longera Freyr då också hade jag tänkt mej. Det som är så tråkigt nu är att det blir mörkt så himla fort. Gör ridandet så mycket tråkigare och svårare. Men så är det, bara att gilla läget.

Nej nu ska jag åka till jobbet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador