Ny dator!

Jepp, nu är den äntligen här. Min nya dator! Satt och kollade runt på den igår och försökte få internet att fungera, men icke… Men jag är inte förvånad. Det funkade inte när jag flyttade till Hagfors från Karlstad heller. Tror programvaran som följer med från Telia är för gammal. Å för att kunna uppdatera så måste man ju komma ut på internet, dahh! Men nu har jag med datorn till praktikplatsen, hoppas på att de ska kunna hjälpa mej med det under dagen.

Igår kväll åkte jag till stallet och tog in hästarna. Gjorde inget med Freyr för det var riktigt skitväder. Han fick vila :) Å sen hade jag bråttom hem, ville ju hålla på med datorn, hihi.

Imorse var det blixthalka när jag åkte till Uddeholm. Fick ta Daniels Caddy “Spottkoppen” då Daniel och Elvis skulle ut på äventyr idag. Den bilen är jag inte så van att köra heller så det gjorde det hela inte lättare. Låg ett par bilar i diket men jag klarade mej hela vägen fram. Men gissa om det gick sakta! Kröp fram i 30 km/h. Bättre att komma fram lite senare än inte alls.

Nej, nu får det vara färdigskrivet för den här gången. Höres!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador