Spårtävling på brukshundklubben

Hemma efter att ha varit på brukshundklubben några timmar. Var funktionär på en spårtävling och jag skrev kommentarer i lydnadsmomentet. Det är kul att se så många duktiga ekipage och man blir riktigt sugen på att träna. Hade med mig Elvis så vi tog en liten runda på appellplanen när tävlingen var slut. Idag hade jag med mig köttbullar som godis och det var populärt vill jag lova. Elvis skötte sej mycket bra! Gjorde en del hopp på hinder och det klarade han med glans! Duktig kille :)

Nu väntar jag på att Annica ska svara på mitt sms så jag får åka upp till stallet och ägna mej lite åt min svarte springare. Han har fått lite stimulans den sista veckan. Så lite att han har gett sej på inredningen i boxen och vindskyddet i hagen. Eller också så tror Freyr att han har blivit en bäver! Jag hoppas på det förstnämnda, haha. Ska i alla fall longera honom idag.

Inga speciella planer för kvällen. Blir nog en lugn och stilla hemmakväll framför tv:n för min del. Igår var jag rejält trött så jag behöver vila lite. Har fullt schema igen imorgon. På förmiddagen ska jag och Elvis på spårträning med gänget i grundkursen och sen på eftermiddagen ska tollaren och jag till Kil för apporteringsträning för första gången. Det är Värmlandstollarna som håller i arrangemanget. Ska bli kul att träffa fler tollare! Så som ni märker kommer i alla fall Elvis att få stimulans den här helgen! Skönt :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador