Crosstävling och öppet hus på HBK

Nu sitter jag hemma i köket. Har en go liten Jack Russell som ligger vid mina fötter och sover. Jag är hundvakt idag tom arla morgon. Det är lilla Xandor som är på besök. Länge sen jag såg honom nu och han har blivit såå stor. Både i kropp och själ. Är mycket lugnare och lydigare måste jag säga. En jättetrevlig hund med ett hjärta av guld.
Elvis och Xandor har busat ute i trädgården ett tag men nu har de en liten paus, till min stora glädje. Två yrväder tillsammans, ja behöver jag säga mer?!

imageDecoy’s Xandor som liten (snodde bilden på matte Therese facebook, hehe)

 

Jag har varit funktionär på en crosstävling nu på förmiddagen. Satt i sekretariatet och tog hand om resultaten. Det gick finfint, hade trevligt sällskap också så det gör det hela ännu roligare.

Jag och Elvis har varit på öppet hus på brukshundklubben också. Vi som enda ekipage ute på planen fick demonstrera lite av vad man lär sej på en grundkurs. Vi körde lite linförighet, kontaktövningar, sitt-stanna-kvar och inkallning. Elvis skötte sej exemplariskt och matte är mer än nöjd. Hon protesterade dock vilt när ordförande i klubben presenterade Elvis som en Australian Shepherd, grrr. Det är ju förstås tollare han är herr Gillå! Så det så…

Blir nog en lugn kväll här på Ängfallhedsvägen 5. Har ju celebert besök av Xandor så då får man hålla sej hemma! En liten sväng till Daniels farmor ska hela familjen dock göra. Var så länge sen vi hälsade på henne nu så man skäms. Säkert en månad sen eller nåt, fyyyy.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador