Veterinär på besök

Annica har bestämt sej för att kolla tänderna på Zombra så i går ringde hon till veterinären. Å hör på den, han kunde komma redan samma dag. Så Annica ringde mej igår förmiddag och undrade om jag kunde komma upp till stallet och hjälpa till på eftermiddagen. Självklart! Informerade Louise om läget och det var inga problem, hon och Melina kunde hänga med upp till stallet. Nu blev det inte riktigt så. Louise blev lite försenad och kom inte förrän vid 14-tiden, strax efter att jag var tvungen att åka iväg. Fick skriva en lapp på dörren och lägga ut nyckeln till henne.

Allt gick bra med Zombra. Veterinären gav henne lite lugnande först, sen vaccinerade han henne och till sist tog han tänderna. Å det var bra, hon hade en hel del massa vassa kanter som han fick raspa bort. Nu hoppas vi att hon är bra i munnen så Annica kan börja rida henne igen. Innan veterinären åkte så tog han bort kaninen Lipton. Ja, det var lika bra, ingen som pysslade med honom. Både jag och Annica har under en längre tid försökt få nån som vill ta hand om honom men inte lyckats. Så han fick somna in igår den lilla rackaren. Vi kommer att sakna dej Lipton!

Väl tillbaka från stallet satt Louise och Melina och väntade i vardagsrummet. Vi tog lite fika och sen satte vi på oss rejält med kläder och tog en härlig promenad. Gick förbi biblioteket och lämnade tillbaka en ljudbok som jag lånat för länge länge sen. Fick böter på 30 kr på den, men vad gör det?! Nu är den iaf tillbaka där den ska vara.

Louise och Melina åkte hem strax före 19. Direkt efter att de gått gick jag bort till motorklubben för där började ett möte kl 19. Mötet var inför Svenska Rallyt så det var en hel del föreningar som kom. Var hemma igen strax före 21 tror jag och då gick jag nästan genast å la mej, haha! Men jag somnade inte direkt utan jag tittade på tv ett bra tag, bara så ni vet ;)

Innan jag slutar skriva för idag måste jag ju bara skriva lite om hur Elvis tyckte det var med en liten bäbis i huset. Ojojoj, va nyfiken han var. Om han hade fått så hade han slickat Melina i örat och i ansiktet, ja överallt. Rädd för henne var han i alla fall inte. Han tyckte att hon såg ut att va en rolig typ tror jag. Han puffade och buttade på henne, hon luktade ju så gott! Så det där tror jag kommer att bli bra i framtiden :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador