Rally!!!

Igår åkte jag, mamma och pappa till Nora för att kolla på rally - Noratrofén. Gissa om jag blev åksugen?!! Ja det var bara förnamnet det.
Det var många bekanta som skulle åka så i förväg såg det ut som klassen  2 wd B-förare skulle bli ett riktigt getingbo. Tyvärr så var det några som bröt under resans gång. Daniel Spetzig/Jörgen Hedlund hade problem med att bilen inte vill gå som den skulle så de bröt på SS3, som var den sista sträckan. Johan Jonsson/Tommy Lindholm fick tidigt problem med en växellåda som inte satt fast, bröt efter SS2. Henrik Nyberg/Christer Carlsson blev 9:a i klassen. Men bäst gick det för Daniel Johansson/Jonas Holm. De kom på en 4:e plats (av 20 startande ekipage), himla kul. Jag brukar ju åka med Daniel annars men nu när jag har bäbis i magen så får jag ta en paus. Jättekul att han har fått en ersättare som det funkar bra med! Lycka till i höst grabbar! Daniels bros Simon Johansson åkte oxå, men han är A-förare och kör i en annan klass. Det gick bra även för honom och kartisen Fredrik Peterson, de hamnade till slut även de på en 4:e plats. Grattis till er alla!

När vi kom hem var vi hungriga så det fick bli mat från Milano. Västkustsallad så klart! Daniel som hade varit uppe vid folkracebanan i Hagfors och jobbat hela dagen tog en pizza. Bäst att ladda lite med kalorier?! Senare på kvällen skjutsade jag honom till Ekshärad. Han och några kompisar skulle ut på fest, det var nyinvigning av Wermlandia. Vet inte riktigt vad det är men jag tror det är hotell eller så. Tidigare har det iaf varit hälsocenter, men nu verkar det som de ändrat riktning lite. Av de rapporter jag har hunnit få nu på morgonen så var det jättemycket folk där och himla roligt. Alla förköpsbiljetter var slutsålda och stället var “fullsatt”.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador