Tidigt i stallet

Annica är bortrest måndag till onsdag så hennes dotter Ronja och jag har stallet. Idag var jag på plats hos kusarna redan klockan 06:00 på morgonen. Släppte ut dem och mockade innan jag förberedde för insläppet ikväll som Ronja ska ha. Skönt att slippa åka till stallet två gånger per dag, är ju ändå en bit att åka, ca 16 km. Elvis var med mej så jag hade sällskap i mörkret och kylan.

Var på “jobbet”, ja eller praktikplatsen ska jag väl säga, vid halv åtta. Det är ju bara min andra dag där men jag trivs verkligen bra. Alla är ju så snälla och trevliga. Just nu håller jag på att städa i arkivet åt Rallyalliansen. Vad det blir sen när jag är klar med det, ja det får vi se. Kjell hittar nog på någe bra skulle jag tro.

Elvis och jag var på brukshundklubben igår kväll. Det var dags för träning med grundkurs-gänget. Igår fick vi öva platsliggning, linförighet och hopp. Elvis skötte sej prima, var koncentrerad på mej hela kvällen, vilket han inte brukar vara. Han har så lätt för att släppa fokus från mej och spana in de andra hundarna istället. Men som sagt var, igår kväll gick det ovanligt bra. Kul! Jag är såå sugen på att prova att tävla lydnad med honom. Å det tänker jag nog göra oxå men inte riktigt än, måste ju öva på de moment som ingår i Lydnadsprov I också!

Nej nu ska jag gå en trappa ner och se till så att den där tollaren får lite käk i kistan. Sen blir det en liten promenad. Hej så länge vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador